Dodana: 1 luty 2007 09:02

Zmodyfikowana: 1 luty 2007 09:02

Najlepiej oświetlona gmina i miasto 2006 roku

Konkurs dla samorządów.

Związek Pracodawców Warszawy i Mazowsza; Polski Związek Producentów i Pracodawców Przemysłu Oświetleniowego; Narodowa Agencja Poszanowania Energii; „Gazeta Samorządu i Administracji"; „Polskie Drogi"; Agencja SOMA - Organizator Targów ŚWIATŁO i Targów ELEKTROTECHNIKA zapraszają do wzięcia udziału w dziewiątej edycji „KONKURSU NA NAJLEPIEJ OŚWIETLONĄ GMINĘ I MIASTO ROKU 2006". Patronat nad konkursem objęła Pani Minister Grażyna Gęsicka - Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.

Konkurs przeznaczony jest dla miast i gmin, które w dwóch ostatnich latach przeprowadziły na swoim terenie inwestycje oświetleniowe. Podobnie jak w roku ubiegłym uczestnicy będą oceniani w dwóch grupach:
- gminy i miasta do 70 tyś. mieszkańców,
- gminy i miasta powyżej 70 tyś. mieszkańców

Konkurs rozstrzygany jest w trzech kategoriach:
- Kompleksowe inwestycje i modernizacje oświetlenia dróg i ulic
- Oświetlenie wybranej przestrzeni lub obiektu: kompleksu architektoniczno-urbanistycznego, charakterystycznych obiektów i miejsc w gminie lub mieście (obszarów i budynków zabytkowych, nowoczesnych budowli i konstrukcji, pomników, miejsc rekreacyjnych)
- Oświetlenie wnętrz obiektów użyteczności publicznej (pomieszczeń biurowych, szkolnych pracowni, sal bibliotecznych, kinowych, muzealnych)

Zgłoszenia mogą składać:
- rady gmin, wójt, burmistrz lub prezydent miasta
- lokalny samorząd gospodarczy i inne organizacje społeczne
- projektanci i wykonawcy inwestycji oświetleniowej w zgłaszanej gminie
- producenci lub dostawcy sprzętu oświetleniowego, słupów, latarń i innego rodzaju sprzętu związanego z inwestycją oświetleniową

W każdym jednak przypadku zgłoszenie musi zawierać opinię przedstawiciela władz samorządowych uwzględniającą wpływ inwestycji na poprawę estetyki otoczenia i bezpieczeństwo oraz ocenę społecznej akceptacji.

Zgłoszenia mogą dotyczyć obiektów będących własnością gminy lub miasta bądź prywatnych właścicieli, instytucji i przedsiębiorstw.

Z jednej gminy lub miasta do konkursu może być zgłoszonych kilka obiektów w różnych kategoriach.

Zgłoszenie wraz z dokumentacją opisującą inwestycję należy dostarczyć do 30 kwietnia 2006 r. na adres biura Związku Pracodawców Warszawy i Mazowsza, 00-201 Warszawa, ul. Andersa 6 z dopiskiem Konkurs Gmin.

Zgłaszający w momencie zgłoszenia się na Konkurs jest zobowiązany do wniesienia jednej opłaty bez względu na liczbę kategorii/w których startuje. Opłata dla gmin poniżej 70 tyś. mieszkańców wynosi 800 zł + 22% VAT, natomiast dla gmin powyżej 70 tyś. mieszkańców - 1.500 zł + 22% VAT. Opłatę na rzecz Związku Pracodawców Warszawy i Mazowsza należy dokonać przelewem na konto nr 69 1060 0076 0000 3200 0105 8412 Bank BPH S.A., Oddział Warszawa.

Wyniki konkursu zostaną ogłoszone najpóźniej do 15 lipca 2006 roku. Uroczyste wręczenie nagród oraz prezentacja nagrodzonych rozwiązań nastąpi podczas specjalnie zorganizowanej uroczystości na Targach ŚWIATŁO 2006 w dniu 29 września na terenie Centrum Targowe - wystawienniczego EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14.

Udział w uroczystości zapowiedziała Pani Minister Grażyna Gęsicka.

Wszystkie informacje o konkursie dostępne są na stronach intemetowych: www.zpwim.pl i www.lightfair.pl oraz pod numerem telefonu 022/ 887 64 20-21 (osoba odpowiedzialna: Pani Sylwia Zalewska).

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook